2006. március 4., szombat -
Március 8-9., szerda-csütörtök - az elsõ osztályosok beíratása
Március 14., kedd - Ünnepélyes megemlékezés a 8.a és 4.a elõadásában:
1848. március 15.
Kedvencek a katedráról
(MÁRCIUS)
"Jó kezekben, kedvencek a katedráról" névvel indította el a Kisalföld új kampányát.
Sokan jelölnek tanítót, tanárt, középiskolai
pedagógust olvasóik közül.
Egy egész emberi élet múlhat azon, milyen tanítója,
tanára van az embernek. A jó pedagógus kincs. Érdemes
megbecsülni, odafigyelni rá. A Kisalföld kampánya,
melyet a megyei pedagógiai intézet felügyeletével
indított el, a jók között a kedvenceket keresi.
Regényiné
Schöberl Hella, a soproni Fenyõ Téri
Általános Iskola tanítója amondó, nem feltétlenül
az elért eredmények fontosak.
Regényiné Schõberl Hella, a soproni Fenyõ Téri Általános Iskola tanítója amondó, nem feltétlenül az elért eredmények fontosak, sokkal inkább az addig megtett munka, a tanulásba fektetett energia. Tanító néninek lenni életforma. Felelõsségteljes, nehéz, de szívet melengetõ hivatás. Egy pillanatra sem felejtem el, hogy az iskolában töltött elsõ évek egy életre meghatározhatják a gyermek jövõjét. S nemcsak a gyermekekét, hiszen rajtuk keresztül az egész család mindennapjaira kihat az iskola. A pedagógus feladata az, hogy nyugodt, szeretetteljes légkört biztosítson az osztályban, ahol minden kisdiák saját képességeinek megfelelõen fejlõdhet. Kötelessége felemelni a gyengét, szárnyalni hagyni az erõset. Különösen fontos a tanítónõ szerint, hogy a tanulók elfogadják és segítsék egymást, tolerálják a másságot. Szerencsésnek tartja magát, hogy immáron húsz éve taníthat a Fenyõ Téri Általános Iskolában, ahol olyan összeforrt pedagóguscsapat dolgozik, amelynek tagjai a szakmai munkában és a magánéletben is jól megértik egymást, mindig számíthatnak a másik segítségére. Kis tanítványait is egymás elfogadására neveli, mindig önmagát adja, a kisdiákok tanítója, játszótársa és bizalmasa egyben. Regényiné Schõberl Hella, ha már példát kell hozni, akkor egy jószívû anyaoroszlánhoz hasonlítaná magát, aki megértõ, ha kell, fegyelmez, ha kell, megdicsér. Teszi mindezt következetesen. S ne feledjük el, hogy közel tizenkét éve a soproni Testvériség táncegyüttes tagjaként lelkesen tanítgatja a gyermekeket a hagyományõrzõ német nemzetiségi táncokra; szervezi, vezeti az iskola néptánccsoportját. Az ifjú táncosok tanórán kívül szívesen mennek a próbákra. Rendszeresen fellépnek az iskolai, valamint a városi rendezvényeken, tettek már eleget külföldi meghívásoknak is. Regényiné Schõberl Hella tanítása
során a Jól csak a szívével lát
az ember, ami lényeges, az a szemnek láthatatlan"
kisherceg-idézetet tartja a szeme elõtt. Elsõsorban
nem az elért tanulmányi eredmény a legfontosabb,
sokkal inkább, hogy milyen úton halad a gyermek. Mennyi
idõt, energiát fektetett a tanulásba. S ami egy
tanár számára a legfontosabb: meglátni a
diákjai szemében azt a csillogást, ami a tanulás
örömét jelenti. |
A JELÖLÕ:
Vámos Kristóf, a Fenyõ Téri Általános Iskola 3. osztályos tanulója: Talán Hella néni a legjobb tanító
az egész városban. Nagyon szeretjük, ahogy elmagyarázza
nekünk a leckét, és aki például egyest
kap, az sem haragszik rá, neki külön példákat
ad és foglalkozik vele. Persze ha rosszalkodunk, akkor megfegyelmez
bennünket, de szerencsére ilyen ritkán fordul elõ. |
VÉLEMÉNYEK:
Weisz Virág, 3. b: A tanító néni jól el tudja magyarázni a tananyagot, nagyon tetszik, ahogy tanít bennünket.
Dancsecs Kevin, 3. b: Ha mondjuk nem tanulunk jól, akkor sem harapja le a fejünket", hanem mindig megpróbál segíteni.
Deák Bálint egykori tanítvány:
Sosem felejtjük el azt a négy évet, amelyet együtt
töltöttünk még általános iskolásként.
AZ IGAZGATÓ:
Barilichné Tóth Rita, a soproni Fenyõ Téri Általános Iskola igazgatója: Regényiné Schröbel Hella tanítónõ munkáját, hivatásszeretetét az általa tanított gyermekek ragaszkodása, a szülõkkel való jó kapcsolata is hûen mutatja. Ehhez hozzájárul még az is, hogy mindig mosolygós, kedves, humoros és temperamentumos személyiség. Nemcsak észreveszi a háttérben lévõ szociális problémákat, de a lehetõségeknek megfelelõen igyekszik azokon ténylegesen segíteni is. Ha szükséges, bútort, ruhát, vagy éppen vízszerelõt szerez a rászoruló családnak. |
Március 17., péntek - "Ki-mit-tud?" felsõ tagozaton
PÁLYAVÁLASZTÁS:
Március 17., péntek - lehetõség a tanulói adatlap módosítására.
Március 27-én Néprajzi kiállításon vettünk részt.
SEGÍTS MOST IS!
Gyûjtés a szökõár túlélõ
gyermekeinek megsegítésére
A 2004. december 26-i, földrengés által elõidézett szökõár több tízezer áldozatot követelt Srí Lankán is. A katasztrófát túlélõ, és abban szüleit elvesztõ gyermekek érdekében iskolánk gyûjtést szervez, hogy a már örökbefogadott két gyermeket tovább segítse.
A gyûjtés során adományozott 29.063,- Ft-ot már át is utaltuk a Baptista Szeretetszolgálat Alapítvány számlájára, hogy aztán az továbbjuthasson a két árván maradt gyermek megsegítésére.
Április 2-án horitschoni partneriskolánk futóversenyt rendezett, melyen a gyerekek mellett tanárunk, Kovácsné Németh Eszter is rajthoz állt.
NYELVI TÁBOR AUSZTRIÁBAN!
IRÁNY TIROL!
2006. április 2-8-ig 5-es és 6-as tanulók egy hetet töltenek el Innsbruck és a Nordkette hegyvonulat csodálatos környezetében. / Sprachlager in Österreich (Tirol)
Képek a táborról majd az oldalon láthatóak!
Április 7. - Regionális német vers - és prózamondó verseny Mosonmagyaróváron
Három tanulónk MUNDAT kategóriában bejutott a májusi országos döntõbe!
Április 12. - Egy kis összejövetel keretében mégegyszer köszönetet mondtak a Német Nemzetiségi Bál szervezõi a sok segítségért kollégáiknak!
TAVASZI SZÜNET / Frühlingsferien:
április 13 - 18.
Április 20. - I. TANÁRI KI-MIT-TUD?
Április 21. - DIÁKPARLAMENT
NYELVI TÁBOR NÉMETORSZÁGBAN!
IRÁNY BAJORORSZÁG!
2006. április 22-28-ig 7-es és 8-as tanulók egy hetet töltenek el Passau környékén a bajor alpok lábánál. / Sprachlager in Deutschland (Bayern, Passau)
Képek a táborról majd az oldalon láthatóak!