Határtalanul 2019 – Árpádok nyomában Dalmáciában

Esős, felhős, szomorkás napra ébredtünk. A finom reggeli után esernyőkkel, esőkabáttal felszerelkezve szálltunk fel a buszra. Lehet, hogy a vászoncipők helyett gumicsizmákat kellett volna hozni?! Hát a továbbiakban az is kiderült (sajnos az ég nem…).
Split városába indultunk kanyargós, eső áztatta sziklák közt, karsztos vízesések mentén. A bepárásodott ablakokon át csekély számú képet fotóztunk. Idegenvezetőnk sok érdekeset mesélt a teraszos földművelésről, s amiről töri órákon tanultunk, azt itt élőben is megnézhettük.
Split gyönyörű belvárosában Diocletianus császár palotáját tekinthettük meg, szintén esőfüggönyön át. Láttuk IV. Béla magyar király két pestisben meghalt lányának szarkofágját.
Sajnos hamar bőrig áztunk, s a buszban leltünk menedéket. Ezután a helyi Plázában töltöttünk két órát. Itt is nagyon jól szórakoztunk, volt egy kis szabadidőnk. Sajnos Klissza várát nem tudtuk megnézni (de a hazaúton pótoltuk!) .
Omisi szállásunkra visszatérve egy kisebb, vállalkozó szellemű csapat sétát tett a belvárosban, hiszen kicsit kisütött a nap. A többiek a szálláson maradtak, s késő délután közösen lesétáltunk a partra is. Sajnos a tengerbe csak a kezünket márthattuk bele, nagyon hideg volt sós víz. De ez is nagy öröm volt, hiszen sokan még nem láttuk-tapasztaltuk meg a tengert.