FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT FELADAT: 1.OSZTÁLY
Olvassátok el Wass Albert : Erdők könyve c. meséjét! Utána mindenki rajzolja le az élményeit!
FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT FELADAT: 2. OSZTÁLY
Készítsetek el egy erdei fán fészkelő madárfészket, madármamával és a fiókákkal. Ehhez alapnak használhattok kör alakú papírtányért! A madármama színes papírból készül, készíthettek egy madármamát, vagy madárpárt is, akik a fiókáikra vigyáznak. A fészekhez használhattok vékony papírcsíkokat, de ha van kedvetek gyűjthettek – akár a madarak az erdőben – kisebb ágacskákat, száraz mohát, madártollat.
FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT FELADAT: 3. OSZTÁLY
A harmadik évfolyamon is az erdő, és életközössége témát dolgozzuk fel. Készítsenek a gyerekek bármilyen technikával, kivéve a rajz technikát egy fát. Ez bármilyen fa lehet, a fa fajtájának nincs jelentősége. A munkák kapcsán szeretnénk minél több térbeli alkotást kérni.
FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT FELADAT: 4. OSZTÁLY
Szeretnénk megismertetni a negyedik évfolyamos diákokat az erdőségek fontosságával és a fenyegető veszélyekkel, valamint felhívni a figyelmüket az erdők megóvásának fontosságára. Az erdők fontos szerepet játszanak a környezetünkben. Segítenek a levegő tisztításában, a klíma szabályozásában és az élővilág megőrzésében. Azonban az erdőségeket számos veszély fenyegeti, mint például az erdőtüzek, a klímaváltozás és az illegális fakitermelés.
FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT FELADAT: 5. OSZTÁLY
Az ötödik osztály a természettudomány tantárgy keretében tanulja a biológia, földrajz, fizika, és kémia alapjait! Soproni iskola révén az erdők életközösségéhez csatlakoztunk. Talajismertető kártyák
FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT FELADAT: 6. OSZTÁLY
A hatodik évfolyamon egy ötnapos kihívás a témahét programja. Ötnapos kihívás a környezetünkért! A gyerekek a feladatokat saját kézírással A4-es lapon készítik el!
1.nap – Mutasd be a tölgyet!
2.nap – Feladatlap
3.nap – Jellemezd az erdei fülesbaglyot!
4.nap – Keress egy mesét az erdőről, és írd le a rövid tartalmát!
5.nap – Szerinted hogyan, és miért kellene védeni a magyarországi lombhullató erdőket? Neked milyen ötleteid vannak? Szerinted milyenek lesznek az erdők ötven év múlva? ( ha teheted, akkor rajzolj is!!! )
FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT FELADAT: 7. osztály
A hetedik évfolyam földrajz, és biológia tananyagának központi része az övezetesség a Földön, és ezen belül a magyarországi életközösségek szerepe. A gyerekek értsék meg az éghajlatváltozás magyar erdőkre gyakorolt hatásait, azonosítsák a legérzékenyebb fafajokat, és azok változásait.
FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT FELADAT: 8. osztály
A nyolcadik évfolyam feladatait elsősorban a biológia tananyaghoz igazítottuk. Ebben a tanévben az emberi szervezet felépítéséről tanulnak a gyerekek. Így adódott a lehetőség, hogy megkérdezzük a gyerekeket a saját egészségükről, a táplálkozási, és esetleges káros szokásaikról.
Lányok feladata – Írjanak fogalmazást az egészségük védelme témában, melyben szerepelnek az alábbi szavak: cigaretta, egészség, szülők, felnőttkor, megelőzés, oktatás, és állam!
Fiúk feladata – Írjanak fogalmazást az egészségük védelme témában, melyben szerepelnek az alábbi szavak: drog, verekedés, tanulmányi eredmény, sportolás, díler, apa!